Aan het trainen voor ronde billen? Dan maak je vast en zeker deze 7 fouten

Ben jij hard aan het strijden voor een peachy bum? Werk je jezelf dagelijks in het zweet, blijf je maar trainen en zie je weinig resultaat? Dan maak je vast één (of meer) van onderstaande fouten. Na het lezen van deze tips en tricks is jouw ronde booty ineens héél dichtbij.

Trainen voor ronde billen

Niet iedereen is van zichzelf gezegend met een ronde bil, maar gelukkig valt er een hoop te trainen. Toch kan het heel frustrerend zijn als je jezelf een ongeluk traint, zonder gewenst resultaat. Waarschijnlijk is die ronde bil wel dichtbij, maar maak je een aantal fouten die simpel zijn op te lossen. We snappen je struggle, dus helpen je graag een handje.

Fouten bij het trainen van je billen

Welke fouten worden er over het algemeen gemaakt? Wij zetten ze op een rij. Wedden dat je jezelf in nummer zes herkent?

1. Je doet te weinig verschillende oefeningen

De sleutel naar succes ligt in het gecontroleerd uitvoeren van verschillende oefeningen. Je billen en bovenbenen bestaan uit heel veel spieren, die je met één à twee oefeningen niet allemaal benut. Richt je dus op verschillende oefeningen die alle spiergroepen aanpakken. Zo krijg je sneller ronde billen.

2. Je doet de oefeningen te snel

Belangrijk is om te focussen op kracht. Doe je bijvoorbeeld squats? Let doe ze dan eens twee keer zo langzaam. Wedden dat je bij je laatste set helemaal verzuurd bent?

3. Je gebruikt te weinig weerstand

Weerstand en gewicht zijn belangrijk als je jouw billen echt rond wilt trainen. Te lichte gewichten zorgen ervoor dat je billen wel strakker worden, maar niet per se ronder. En laat dat laatste nou juist zijn waarvoor we trainen. Probeer dus eens je oefeningen met wat extra gezicht te doen en voer ze extra langzaam uit (zie tip 2).

4. Je stelt verkeerde doelen

Niets zo frustrerend dan de verkeerde doelens stellen. Dit zorgt ervoor dat je niet tevreden bent met het resultaat, terwijl je misschien al heel goed op weg bent. Ga met een coach of personal trainer aan de slag en stel realistische doelen voor het creëren van die ronde bil.

5. Je doet teveel cardio

Sta jij na het trainen van je benen altijd nog een uur op de loopband? Niet meer doen. Voor het maximale resultaat wissel je cardio en krachttrainingen af op verschillende dagen. Als je teveel cardio doet, zal je achterste niet snel groeien, maar eerder gelijk blijven of kleiner worden.

6. Je eet verkeerd

Je kent vast en zeker de uitspraak “abs are built in the kitchen“. Dat geldt dus ook voor je booty. Hoe vaak je ook sport, zo lang je ongezond eet zul je nooit het gewenste resultaat halen. Zorg er daarom voor dat je voldoende eiwitten en groenten binnenkrijgt en gevarieerd eet.

7. Je neemt geen rust

Dan als laatste: we snappen dat je snel resultaat wilt. We snappen ook dat het verleidelijk is om dan elke dag naar de sportschool te gaan. Maar laten we voor eens en voor altijd duidelijk zijn: dit werkt niet. Bespaar jezelf dus tijd en moeite, door gestructureerder te trainen. Ga bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag naar de sportschool voor krachttraining en doe op de andere dagen rustig aan. Op rustdagen kan je bijvoorbeeld een lichte vorm van yoga doen of een stevige wandeling maken.

Welke oefeningen je dan wél (en goed) moet doen voor een strakke en ronde bil? Dat vroegen we aan personal trainer Victoire. Ook niet geheel onbelangrijk: de perfecte billen bestaan niet.

Cosmopolitan

Reageer op artikel:
Aan het trainen voor ronde billen? Dan maak je vast en zeker deze 7 fouten
Sluiten