Gina Koninkx
Gina Koninkx Love & Life 30 jun 2018

6 oefeningen waarmee je de houding van je rug verbetert als je de hele dag zit

De hele dag zitten werken is echt niet goed voor je rug, maar soms heb je niet echt een andere keus. Misschien ziet je baas sta-bureaus (moneywise) niet zitten of ben je stiekem te lui om te gaan staan. Toch zijn er een paar simpele oefeningen die je dagelijks kunt doen waardoor je zithouding aanzienlijk verbetert.

Je hebt nu misschien nog niet echt last van je rug, maar geloof ons, als je een paar jaar zittend werkt ga je dat uiteindelijk echt wel voelen. Deze zes oefeningen zullen je helpen om dat tegen te gaan:

1. Je schouders ophalen

Deze oefening is eigenlijk heel simpel. Je gaat recht staan en trekt je schouders hoog op richting je oren. Deze meneer en mevrouw doen het even voor.

Back Clinics of Canada Stretch: Shoulder Shrug

Dr. Ron Nusbaum of Back Clinics of Canada, teaches this excellent stretch to help restore flexibility to the shoulders and neck. This stretch can relieve neck pain, but you should always check with your back and neck health specialist first. This stretch can be done anywhere, anytime.

2. Verbeter je zithouding

Deze vrouw lijkt net een pop, en de meneer achter haar laat ons zien hoe je het beste ‘actief’ kunt zitten waardoor je minder snel last krijgt van rugpijn.

Alexander Technique, Workstation Posture & Correcting Forward Head Posture

A short introduction on how aspects of the Alexander Technique can help you when sitting at a computer and correct forward head posture. Read my latest blog, Poise, Not Posture! https://www.alexander-technique.london/2016/06/21/poise-not-posture-don-t-try-to-stand-up-straight/ Despite the name, forward head posture, it is actually the neck that is forward whilst the head is back and down in relation to the neck.

3. Ruggengraat afrollen

Als je last hebt van rug- en nekpijn of een stijf gevoel in je rug kun je het best de onderstaande oefening uitvoeren.

Nia Upper Body Exercises : Nia Spinal Roll

Performing the spinal roll, in Nia, will help improve your agility and flexibility. Learn hot to perform the spinal roll from a professional Nia instructor in this free workout video. Expert: Donna Starnes Contact: www.niaspace.com Bio: Donna Starnes is a Nia Black Belt Teacher.

4. Oefeningen met je kin

Voel jij vooral pijn in je nek? Dan zijn deze kin oefeningen een oplossing voor jou, en deze kun je makkelijk -zittend haha- doen.

Chin Tuck – Before and After (for Text Neck)

http://www.posturevideos.com/text-neck-youtube You can actually realign your entire body just by moving your head. One of the most effective posture exercises is the basic chin tuck. You can reverse the effects of Text Neck and gravity by retraining your body to stand long and tall, with the simple chin tuck.

5. Je rug stretchen

Deze knappe yogi laat ons een paar oefeningen voor je rug zien. Toegegeven, deze oefeningen kun je beter ‘s avonds of ‘s ochtends thuis uitvoeren op een matje.

10 Minute Yoga For Excellent Posture

This 10 minute yoga for excellent posture is a strengthening, corrective yoga for posture flow designed specifically to strengthen your back muscles, pull your shoulders back, and teach body awareness of grounding, good posture and an aligned spine.

6. Tegen de muur aan stretchen

Als je je armen en schouderbladen tegen de muur aan drukt stretch je je rug de andere kant op, heerlijk na een paar uur voorovergebogen zitten.

Bruegger’s Posture standing wall

Stand up against a wall. Ensure your heels, buttocks, shoulders and head is touching the wall. Turn your hands out, so your palms are facing forwards with your hands resting against the wall. Bring your shoulder blades down and towards the midline. Tuck your chin backwards slightly. Breathe deeply throughout the exercise.

Dit vind je ook leuk: Deze 6 oefeningen moet je doen als je last hebt van een stijve nek

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar.

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen.. toch?! Elke donderdag in je mailbox.

Reageer op artikel:
6 oefeningen waarmee je de houding van je rug verbetert als je de hele dag zit
Sluiten