Anne-Margreet
Anne-Margreet Health 10 januari 2016

Shocking: zoveel moet je bewegen om de drankjes van gisteravond te verbranden

Op een gemiddelde avond drinken we misschien één glaasje wijn bij het eten. Maar tijdens een stapavond tikken we gemakkelijk een paar cocktails en wat shotjes weg. Naast dat alcohol natuurlijk op zich niet bepaald bevorderlijk is, moet je ook nog eens extra hard zwoegen in de sportschool om het er allemaal weer af te werken.

En laat dat nou net zijn waar je niet op zit te wachten als je de volgende dag met een kater wakker wordt en het liefst met Netflix op de bank wil hangen. Toch kun je wel wat beweging gebruiken na een flinke stapavond, zo blijkt uit wat er allemaal voor nodig is om de schade te herstellen.

Voor vier glazen bier, oftewel 500 calorieën, moet je gemiddeld 50 minuten hardlopen.

Drie shotjes tequila, die samen 195 calorieën voor hun rekening nemen, staan gelijk aan 20 minuten lang burpees uitvoeren.

Om drie glazen rum cola te verbranden, wat gelijk staat aan 468 calorieën, moet je 1,5 uur planken.

Vier glazen rode wijn, waarmee je 500 calorieën rijker bent, vragen om een potje tennis van anderhalf uur.

Twee Whiskey Sour cocktails bevatten ongeveer 356 calorieën, waarvoor je 35 minuten moet touwtjespringen.

Voor twee margarita’s, waar 306 calorieën in zitten, moet je anderhalf uur lang bench dips uitvoeren.

Hoewel we groot voorstanders zijn van een drankje op zijn tijd, kan een flinke stapavond je goede voornemens dus flink in de war schoppen. En bedenk eens wat je van al die calorieën ook zou kunnen eten. Als je toch naar de sportschool gaat, dan kun je er maar beter van genieten.

Dacht je altijd dat rode wijn voordelen had voor je gezondheid? Het blijkt dus helemaal niet zo goed voor je te zijn:

Reageer op artikel:
Shocking: zoveel moet je bewegen om de drankjes van gisteravond te verbranden
Sluiten