Rachelle Abbas
Rachelle Abbas | LinkedIn Food 28 mrt 2020

5 lekkere smoothies om je immuunsysteem een boost te geven

Nu we voorlopig niet meer naar de sportschool kunnen en vooral aan huis zitten gekluisterd, is een immuunbooster geen overbodige luxe. En hoewel een smoothie geen slaapgebrek of het coronavirus kan voorkomen, geeft het je immuunsysteem in ieder geval een boost.
En door je immuunsysteem een boost te geven ben je minder vatbaar voor bacteriën.

Let’s be honest, dat kunnen we allemaal wel gebruiken. Met deze vijf smoothies geef je je immuunsysteem binnen no-time een boost.

Boost je immuunsysteem

Om je immuunsysteem sterk te houden (en zo minder vatbaar te zijn voor virussen en ontstekingen) zijn drie dingen heel belangrijk: gezond eten, genoeg bewegen en goed slapen. Met deze 5 smoothies boost je je immuunsysteem. No thanks.

1. Smoothie met rode bieten en gember

Zeg nou zelf, een smoothie met rode bieten klinkt niet echt uitnodigend. Maar deze smoothie is zeker het proberen waard – al is het alleen al om de mooie roze kleur. Je kunt dit ook drinken voor of na je workout, omdat de smoothie vol eiwitten zit.

Voor twee smoothies heb je nodig:

– 250 ml havermelk (of een andere plantaardige melk)
– 4 grote eetlepels (kokos)yoghurt
– 2 kleine bevroren bananen
– 2 volle handen bevroren frambozen
– 2 kleine rode bieten
– 1 grote sinaasappel
– 2 theelepels notenboter (bijvoorbeeld pindakaas)
– Stukje gember van zo’n 3 cm

De bereidingswijze om deze smoothie klaar te maken vind je hier.

2. Groene smoothie

Als iemand goed weet hoe je je immuunsysteem een boost kan geven, is het wel foodcoach Rens Kroes. Je kunt heel makkelijk haar favoriete smoothie-recept namaken. Kijk maar:

Dit heb je nodig voor deze smoothie:

– Sap van 1 citroen
– 1 appel
– 100 g bleekselderij (de stengels)
– 50 g babyspinazie
– Halve komkommer
– 1 krop juweelsla
– 1 banaan
– 100 g mango of ananas
– 300 ml water

Je hoeft het alleen maar allemaal in de blender te gooien, te mixen en klaar ben je. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

View this post on Instagram

“…remember that every single green drink you create is an investment in your quality of life — now and always” ~ Kris Carr | What’s your favorite smoothie? Here’s mine 👇🏽 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Juice of 1 lemon 1 apple 100 g/3.5 oz. celery stalks 50 g/1.75 oz. baby spinach 1/2 cucumber 1 head of little gem lettuce 1 banana 100 g mango or pineapple 300 ml/1 ¼ cups water (or plant-based milk of choice) ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Put all of the ingredients in your blender, mix and off you go! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 📷 Cameron Studio

A post shared by Rens Kroes (@renskroes) on

3. Immuunboostersmoothie

Wortelen zijn de basis van deze smoothie. Het zit vol met allerlei vitaminen. Ook het wonderkuid kurkuma zit in dit recept verwerkt. Kurkuma heeft heel veel voordelen: het helpt bij het ontgiften van je lichaam, bevat antioxidanten en werkt ontstekingsremmend. Do we need to say more?

Voor twee van deze smoothies heb je nodig:

– 2 wortelen
– 250 ml versgeperst appelsap
– 250 ml water
– Een klein stukje gember
– 100 g bevroren ananas of banaan
– Halve tl kurkuma
– Optioneel: 1 citroen

Hier vind je de bereidingswijze.

4. Gezonde smoothie met mango, frambozen en citrus

Deze smoothie zit vol met vezels, vitamine C en antioxidanten: hét recept om je immuunsysteem een boost te geven. Hij is niet alleen lekker en gezond, maar ook nog eens heel kleurrijk. Waar wacht je nog op?

Om twee smoothies te maken heb je nodig:

– 200 gram mango stukjes (diepvries)
– 2 theelepels geraspte gember
– 175 ml vers sinaasappelsap
– Het sap van 1 citroen
– 1/2 theelepel kurkuma
– 1/4 theelepel cayennepeper
– 200 gram bevroren frambozen (diepvries)
– 1 kleine rode biet, in stukjes
– 1 bloedsinaasappel of grapefruit, gepeld en in partjes
– 120 ml granaatappelsap

Bij dit recept maak je eigenlijk twee smoothies die je samenvoegt. Hoe je dat doet lees je hier.

5. Vrolijke smoothie

We weten niet van jullie, maar kleurrijke smoothies zijn toch wat gezelliger te drinken dan drankjes met een gekke kleur. Deze smoothie past helemaal in de eerste categorie. Het scheelt dat hij ook nog eens lekker smaakt.

Zo maak je het:

– 4 geschilde clementines (of mandarijnen)
– 1 rijpe banaan, in stukjes
– 1 dunne wortel, geschild en geraspt
– 1 stuk verse gember (2 cm) geschild en fijngesneden
– ¼ yoghurt
– 1 eetlepel honing
– Zout, naar smaak
– 1,5 kopje ijs

Doe alles in een blender, mix het en off you go.

View this post on Instagram

Hyped Owens smoothie corner (Immune system) Immunity-Boosting Smoothie Ingredients for 1 serving 4 clementines, peeled 1 ripe banana, sliced 1 skinny carrot, 6 inch (15 cm), peeled and shaved 1 piece fresh ginger, 1 inch (2 cm) peeled and minced ¼ cup plain yogurt 1 tablespoon honey salt, to taste 1 ½ cups ice Preparation Add the clementines, banana, carrot, ginger, yogurt, honey, salt, and ice to a blender. Blend until smooth. Serve in a glass or in a bowl topped with fresh fruit.#immunesystem #smoothierecipes #immunesmoothie #healthysmoothies #hypedowens #whoishypedowens #healthyrecipes

A post shared by Hyped (@hosohkt) on

Voldoende beweging is ook heel belangrijk voor een sterk immuunsysteem. Met deze thuisworkouts kom je aan je beweging vanuit huis.

Reageer op artikel:
5 lekkere smoothies om je immuunsysteem een boost te geven
Sluiten