Wow – met deze geniale actie zorgen studenten ervoor dat mensen thuisblijven

Blijf zoveel mogelijk thuis tijdens de coronacrisis. Het is iets wat we veel horen de afgelopen weken – en terecht. Veel bedrijven spelen hier (noodgedwongen) op in. Van restaurants die gaan bezorgen tot influencers die inspirerende cursussen geven. Twee studenten hebben een geniale actie opgezet om te zorgen dat iedereen thuisblijft. Het heeft alles te maken met spoilers van je favoriete Netflix-serie.

Studenten van de Miami Ad School hebben in naam van Netflix een thuisblijf-campagne opgezet. En geloof ons, deze campagne wil je echt niet tegenkomen onderweg.

De campagne

We hebben allemaal meegekregen dat we zoveel mogelijk thuis moeten blijven. Toch houdt niet iedereen zich aan die maatregel. En wat moet je doen als mensen thuis moeten blijven, maar dat niet doen? Spoilers verspreiden van je favoriete Netflix-serie, vonden twee studenten van de Miami Ad School Europa in Duitsland. Hรฉt perfecte middel om te voorkomen dat mensen alsnog naar buiten gaan, als je het ons vraagt.

Spoilers van series

De campagne bestaat uit spoilerbillboards van de bekendste Netflix-series. Je leest het goed, grote billboards waar spoilers opstaan. Spoilers van je favoriete Netflix-series, zoals Narcos, La Casa de Papel, Love Is Blind en Kingdom. Oh my, dat moet je natuurlijk niet willen zien. De campagne heeft de slogan ‘You should’ve #staythefuckhome’. Geniaal bedacht, niet?

View this post on Instagram

To encourage people to stay home, students from Miami ad school, Germany, came up the the genius idea of creating fake #Netflix #billboards containing spoilers! "if the #virus doesn't stop you from going out, the spoilers will. Credits: Seine Kongruangkit amd Matithorn Prachuabmoh Chakmoungkalo. #netflixspoilers #coronavirus #netflixbillboards #lacasadepapel #loveisblind #elite #toyboy #moneyheist #socialdistancing #narcos

A post shared by Netflix World ๐ŸŽฅ (@top1netflixshow) on

Niet in samenwerking met Netflix

Hoewel het lijkt of deze campagne echt van Netflix is, is dat niet het geval. De studenten Seine Kongruangkit en Matithorn Parachuabmoh Chaimoungkalo hebben deze campagne zelf opgezet. De streamingdienst is op geen enkele manier aangesloten.

Hoewel de studenten de campagne wel hebben proberen te pitchen aan Netflix Singapore, wees de streamingdienst het aanbod af omdat het geen van zijn series wil spoilen. Netflix geeft wel toe dat het een geniaal idee is en reageert op Twitter.

Het duo besloot het idee niet op te geven toen Netflix niet mee wilde gaan met het idee. Ze zetten de beelden en de video online en niet veel later ging de opgezette campagne viral. We love it.

View this post on Instagram

Spoiler alert!! What happens when people are supposed to stay home to help combat the spread of COVID-19 but don't?! You get spoilers of your fav @netflix shows! ๐Ÿ’ป @miamiadschooleu 5th quarter student Seine Kongriangkit @sseine & recent grad Maitithorn Prachuabmoh Chaimoungkalo came up with creative ideas ๐Ÿ’ก to urge people to #staythefuckhome. Read more about their project in the Forbes article published today ๐Ÿ‘‰ bit.ly/MASinForbes ๐Ÿ‘‰ Please #StaySafeEveryone ๐Ÿ’•

A post shared by Miami Ad School (@miamiadschool) on

Samen Netflixen tijdens de quarantaine: met Netflix Party kan het gewoon

Reageer op artikel:
Wow – met deze geniale actie zorgen studenten ervoor dat mensen thuisblijven
Sluiten