Redactie
Redactie Love & Life 2 jul 2020

Gym time – 5 tips om het sporten in de sportschool weer op te pakken

Yes. Eindelijk zijn de sportscholen weer open. Misschien heb jij de afgelopen maanden thuis veel workouts gedaan of heb je je gezonde levensstijl even helemaal laten vallen. In beide gevallen is het verstandig om je goed voor te bereiden op je eerste keer weer sporten bij de sportschool.

Bas van Slim Living geeft je vijf tips om weer helemaal te rocken in de sportschool.

1. Train niet te zwaar

Start niet gelijk met dertig sets per spiergroep in de week, maar bouw het langzaam op. Begin bijvoorbeeld met tien à vijftien sets per week.

2. Pas op voor blessures

Ga niet gelijk je maximale kracht en uithoudingsvermogen testen. Dit leidt snel tot blessures en dat willen we natuurlijk niet. Train daarom de eerste twee weken rustig.

3. Spierpijn is geen goed teken

Spierpijn geeft vaak het gevoel van progressie. Het lijkt alsof je hard je best hebt gedaan en je spieren groeien, wat zeker waar is, maar wist je dat spierpijn eigenlijk helemaal geen goed teken is? Als je geen spierpijn hebt boek je namelijk vaak net zoveel progressie en herstellen je spieren sneller.

Mocht je veel spierpijn hebben na een workout in de sportschool, focus je dan bij de volgende workout op een andere spiergroep en geef je spieren eerst de tijd om zicht te herstellen voor je ze weer gaat trainen.

4. Slaap genoeg

Een goede nachtrust is heel belangrijk nu je weer naar de sportschool gaat. Houd ongeveer zeven à acht uur slaap per nacht aan en jij bent helemaal klaar om de dag fit door te komen. Daarnaast zorgt sporten ook voor een betere nachtrust, dus dat is ook een goede reden om de sportschool weer eens te bezoeken.

5. Eet gezond

‘Je bent wat je eet’ is een uitspraak die je vaak hoort en dat is ook eigenlijk zo. Nu je gezonde levensstijl weer van start gaat is het tijd om te letten op wat je eet. Eet dus voldoende groente, fruit en eiwitten. Denk aan minimaal 250 gram groente, 200 gram fruit en 150 gram eiwitten per dag.

Met deze tips van ben je klaar om aan de slag te gaan bij jouw favoriete sportschool en te werken aan je gezonde levensstijl. Thanks, Slim Living.

Reageer op artikel:
Gym time – 5 tips om het sporten in de sportschool weer op te pakken
Sluiten