Snel resultaat in de sportschool? Personal trainer Victoire deelde haar sportgeheimen met ons

Iedere dag ploeteren in de sportschool, vroeg opstaan voor een morning run of eindeloos baantjes zwemmen en nog steeds weinig resultaat zien. Een van de meest (herkenbare) en frustrerende momenten uit je dagelijks leven. Omdat wij benieuwd zijn hoe het dan wél moet, vroegen we personal trainer Victoire Klaassen om advies.

Snel resultaat in de sportschool

Geduld is een schone zaak – dat weten we. Helaas zijn we niet allemaal gezegd met een portie geduld en daarom delen we deze slimme sport hacks met je. Zo haal je het beste uit je training én uit jezelf.

Personal trainer Victoire Klaassen

Aan wie kunnen we nou beter advies vragen dan aan een afgetrainde expert in het vak? We spraken personal trainer Victoire Klaassen over de meest effectieve trainingen, valkuilen en do’s en don’ts in de sportschool.

Preview van de shoot die ik mocht doen voor @orangefit.nl 🍊 foto’s werden gemaakt door @barbellphotography en daar ben ik super trots op! Karim ik vond het te gek om met je samen te werken! Ik was al een tijdje fan van je foto’s en nu mocht ik zelf voor je camera! Thanks for inviting me @maxblaauboer outfit by @hunkemoller #cooldoenmetmnlongboard #lachebekkie #morepicstocome #amsterdam #orangefit #protein

325 Likes, 34 Comments – victoire (@fitbyvictoire) on Instagram: “Preview van de shoot die ik mocht doen voor @orangefit.nl 🍊 foto’s werden gemaakt door…”

Laten we haar eerst eens voorstellen: Victoire Klaassen is zelfstandig personal trainer en werkt onder andere bij High Studios en Underground. Daarnaast omschrijft ze zich zelf als “professioneel stuiterbal” en voegt ze toe: “Ik eet veel, sport het liefst elke dag – al laat mijn agenda dat niet toe – en deel mijn avonturen op Instagram.”

Victoire werkt inmiddels meer dan twee jaar als personal trainer en barst van het goede advies en tips als het aankomt op effectief sporten. Wij vroegen haar de kleren van het lijf.

The ☀️ is out and I am more than ready for some new adventures with @de_atleetfabriek 💪🏼 have you ever thought of working out with your colleagues? Find more focus and bound with your team this summer! Pic by @mikevlietstra ☀️ #vitality #teamwork #strongertogether

245 Likes, 5 Comments – victoire (@fitbyvictoire) on Instagram: “The ☀️ is out and I am more than ready for some new adventures with @de_atleetfabriek 💪🏼 have you…”

De zomer nadert en veel mensen voelen ineens de drang om nét dat stapje extra te zetten in de sportschool. Hoe denk jij daarover?
“Het is iets wat je veel ziet. In januari en een of twee maanden voor de zomer is het altijd druk in de sportschool. Veel mensen willen net wat strakker in hun vel zitten of afvallen. Maar laten we even een stapje terug nemen: wat is precies ‘summer ready’, een term die je veel hoort?

Voor mij is dat een plek waar je lekker in je vel zit en je vol zelfvertrouwen al je mooie rokjes, jurkjes en bikini’s de kast uit trekt om eens flink te paraderen. Wil je jezelf net die extra boost geven en dat lichaam een klein beetje harder laten shinen, kun je daar de komende maanden zeker nog wat resultaat behalen.”

When you go on a yoga/surf vacation and end up doing not much more than this ☀️ #fortwoweeks #isookok

262 Likes, 26 Comments – victoire (@fitbyvictoire) on Instagram: “When you go on a yoga/surf vacation and end up doing not much more than this ☀️ #fortwoweeks…”

Dat klinkt goed. Hoe doen we dat dan? Waar moeten we op letten?
“Er zijn twee belangrijke dingen. Ten eerste: voeding. Die zal niet iedereen leuk vinden om te horen, haha. Maar goed, het begint toch echt allemaal in de keuken, dus start met het voornemen om twee maanden gezond te eten. Dan mag er best een feestje gedaan worden in het weekend, maar zorg voor een gezonde basis.

Probeer al je voedingsstoffen (koolhydraten, eiwitten, vetten) in goede hoeveelheden binnen te krijgen. Een tekort kan soms je resultaten tegenwerken. Eet dus gevarieerd en let op wat je in je mond stopt.”

En qua sport?
“Daar valt zeker ook winst te behalen. Kies voor een stevige workout die krachttraining en cardio combineert. Trainingen waarbij je lichaam niet hard hoeft te werken gaan het verschil niet maken. Je sessie in de sportschool mag best een beetje moeite kosten.”

Hoe ziet zo’n effectieve training er dan uit?
“Er zijn een paar simpele vuistregels die zorgen voor een goede training:

1. Warming up: doe 5 à 10 minuten medium cardio om je spieren op te warmen en wat stretch flows, zoals je die ziet bij yoga.

2. Kern van de training: blijf lekker hoog in je hartslag tijdens je sets. Ik doe dit door ‘supersets’ te maken. Ik kies dan twee oefeningen op verschillende spiergroepen (bijvoorbeeld je buikspieren en bilspieren) en die wissel ik zo’n vier tot vijf sets af met elkaar.
Als je verschillende lichaamsdelen kiest en je je aan tien tot twaalf herhalingen houdt, dan hoef je niet heel veel te rusten tussendoor en kun je lekker effectief doortrainen. Doe drie of vier van deze sets voor een volledige training.

3. Afsluiting: mocht je nog tijd en energie hebben, kun je je metabolisme nog een lekkere optater geven waardoor je lichaam de rest van de dag nog doorwerkt. Dit doe je door je hartslag flink omhoog te gooien met korte pieken, oftewel: intervallen. Kies een intervalprogramma op een van de machines in de gym, roei een wedstrijdje met jezelf. Opties teveel om een excuus te kunnen maken.”

So what’s your reputation? And can you guess what’s mine? 😈😉 decide who you are and let’s shine! Pic by @nickonthego for @highstudios PS. Did you sign up for our March Challenge?! #trainer #gethighwithme #amsterdam #thatsmyhigh

231 Likes, 14 Comments – victoire (@fitbyvictoire) on Instagram: “So what’s your reputation? And can you guess what’s mine? 😈😉 decide who you are and let’s shine!…”

Advies waar we zeker wat mee kunnen. Maar wat moet je nou precies voor oefeningen doen dan? Victoire deelde met ons ook een trainingsschema voor strakke billen. Combineer dit schema met bovenstaande vuistregels om snel resultaat te boeken.

Reageer op artikel:
Snel resultaat in de sportschool? Personal trainer Victoire deelde haar sportgeheimen met ons
Sluiten