In 8 stappen naar een positiever zelfbeeld tijdens deze stressvolle periode

Je hebt wel eens van die momenten dat je niet tevreden bent over jezelf. Vooral in deze stressvolle periode worden we gedwongen om meer naar onszelf te kijken, want na al die maanden thuiszitten kan je zelfbeeld namelijk op een laag pitje staan. Zelfliefde en positief zijn over jezelf is heel erg belangrijk. Er zijn een aantal dingen die je kan doen om meer van jezelf te houden en om lekkerder in je vel te zitten.

Deze acht stappen helpen jou op weg om een positiever zelfbeeld te krijgen, inclusief alle flaws.

Een positiever zelfbeeld

In deze stressvolle periode kunnen social media kanalen zoals Instagram je behoorlijk onzeker maken. De een start een bedrijf in deze periode en de ander heeft een fantastische baan gevonden. Van al deze dingen kun jij onzeker worden -en je raadt het al- je zelfbeeld wordt negatief.

Vergelijk jezelf niet meer met andere en ga aan de slag met deze acht stappen.

1. Schrijf je goede eigenschappen op

Leren om van jezelf te houden is niet voor iedereen makkelijk. Om positiever over jezelf te denken, kun je alle goede eigenschappen van jezelf op een rijtje zetten. Denk aan alle positieve en goede dingen over jezelf en schrijf direct op wat je denkt. Probeer dit lijstje elke dag te lezen, zo voel je je een stuk beter over je zelfbeeld.

2. Stel doelen om jezelf te verbeteren

Misschien heb je wel heel lang iets in je hoofd, maar stel je het steeds uit. Dit kan ervoor zorgen dat je gefrustreerd raakt en slechter denkt over jezelf. Als je stappen onderneemt om jezelf of je leven te verbeteren, begin je te leren hoe je meer van jezelf kunt houden.

3. Denk na over je prestaties

In plaats van stil te staan ​​bij dingen die je in het verleden wel of niet goed hebt gedaan, kijk dan terug naar je leven en kijk naar wat je wél goed hebt gedaan. We hebben allemaal goede dingen bereikt in ons leven, dus onthoud die tijden en feliciteer jezelf ermee. Je verdient het.

4. Houd een dagboek bij

Een dagboek bijhouden is een goede manier om je gevoelens bij te houden. Als je merkt dat je iets slechts zegt over jezelf, schrijf het dan op in je dagboek. Schrijf vervolgens een reden op waarom die negatieve gedachte over jezelf niet waar is. Zo verander je je zelfbeeld naar iets positievers.

5. Omring je met positieve mensen

Door je alleen met positieve mensen te omringen is het ook makkelijker om positief te blijven. Negatieve mensen hebben een groot impact op hoe jij je voelt, vooral als je al niet lekker in je vel zit. Probeer daarom zo ver weg mogelijk van ze te blijven en je zal merken dat je zelfbeeld ook beter wordt.

6. Wees dankbaar

Er is altijd wel iets om dankbaar voor te zijn, zoals het dak boven je hoofd, eten op tafel en een bed om in te slapen. Maar het kunnen ook andere dingen zijn, zoals gezond zijn of de mensen die je om je heen hebt. Door aan al deze fijne dingen te denken is het stukken makkelijker om een positiever zelfbeeld te hebben.

7. Visualiseer je zelfbeeld

Dit is een belangrijke tip als het gaat om een positiever zelfbeeld. Scharrel een stapel tijdschriften op. Scheur, knip en plak een papier vol beelden en woorden die jou dagelijks inspireren. Op die manier zul je uiteindelijk je onderbewustzijn laten geloven dat het waar is.

8. Heb geduld met jezelf

Het is helaas niet makkelijk om in een keer een positiever zelfbeeld te creëren. Het kan lang duren voordat je er bent, heb daarom geduld en gun jezelf de tijd om dit langzaam op te bouwen.

Reageer op artikel:
In 8 stappen naar een positiever zelfbeeld tijdens deze stressvolle periode
Sluiten