Vivian
Vivian Love & Life 23 jan 2016

Voor deze 6 yoga-oefeningen hoef je je bed niet eens te verlaten

We feel you. Voor luie mensen zoals wij zijn er gelukkig ook yoga-oefeningen die je vanuit het comfort van je eigen bed kunt doen.

1. De ‘knie-naar-je-borst’-pose. Deze oefening helpt spanning in je buik en onderrug te verminderen.

De naam zegt het eigenlijk al: bij deze oefening lig je op je rug en breng je op een inademing één knie naar je borst toe. Leg je armen om je knie en verstrengel je vingers met elkaar. Op een uitademing kom je met je hoofd omhoog en breng je je kin naar je borst. Houd deze positie vast voor vier tot acht in- en uitademingen. Breng daarna op een uitademing langzaam je hoofd terug naar je kussen en strek je beide benen. Herhaal bovenstaande stappen met je andere been.

2. De ‘door het oog van de naald’-pose. Lig op je rug en houd je benen gebogen in de lucht. Leg je rechterenkel op je linkerknie en verstrengel je handen achter je linkerhamstring. Trek je been iets naar je borst toe en houd dit een minuut of twee vast. Herhaal dit vervolgens met je andere been.

3. De liggende twist. Deze oefening rekt de spieren en het weefsel langs je ruggengraat, heupen, borst, schouders en bovenrug. Hierdoor worden je spijsvertering en bloedcirculatie bevorderd. Dit is een goede manier om tot ontspanning te komen.

Lig op je rug met je knieën gebogen en je voeten plat op je bed. Adem uit en breng beide knieën naar je borst en houd ze vast met je handen. Houd je rechterknie bij je borst, maar strek je linkerbeen nu. Strek je rechterarm uit en leg deze naast je neer met je handpalm naar beneden. Plaats daarna je linkerarm op de buitenkant van je rechterknie. Terwijl je uitademt breng je je rechterknie naar de linkerkant en draai je je hoofd naar rechts. Houd deze pose vast voor tien tot vijfentwintig in- en uitademingen.

Kom daarna weer rustig terug en breng je knieën allebei naar je borst. Adem uit, strek nu je rechterbeen en herhaal bovenstaande stappen voor je andere been.

4. De ‘benen tegen de muur’-pose. Adem uit en breng je benen met een soepele beweging tegen de muur aan. Je schouders en hoofd liggen hierbij lichtjes op je bed. Houd deze pose zo’n vijf tot vijftien minuten vast.

5. De ploeg-pose. Ga op je rug liggen en beweeg je benen omhoog, terwijl je ze gestrekt houdt. Til ze over je hoofd heen en plaats je voeten achter je op het bed neer. Leg je armen naast je neer en plaats je handen op je rug. Houd deze positie voor een minuut of vijf vast. Breng je benen daarna langzaam weer terug naar de eerste positie.

6. De ‘liggende gebogen hoek’-pose. Lig op je rug met je knieën gebogen en je voeten plat op je bed. Pak met je handen je bovenbenen vast en duw je benen uit elkaar. Plaats je voetzolen tegen elkaar aan. Houd deze positie zo’n vijf minuten vast en breng daarna rustig je knieën weer bij elkaar.

Niet zen genoeg? Dan bestaat er nu ook marihuana yoga

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen.. toch?! Elke donderdag in je mailbox.

Reageer op artikel:
Voor deze 6 yoga-oefeningen hoef je je bed niet eens te verlaten
Sluiten