My body, my image – in deze campagne van Weekday staat body positivity centraal

We kunnen we stellen dat de gemiddelde vrouw in zwemkledingcampagnes niet bepaald het toonbeeld is van van hoe vrouwen er écht uitzien. Gelukkig worden er wel steeds meer stappen in de goede richting gezet – en daarom zijn we hartstikke blij met de nieuwe campagne van Weekday.

My Body My Image

Voor hun nieuwe zwemkledingcampagne ging Weekday op zoek naar vijfentwintig vrouwen uit Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië en Zweden. Deze vrouwen kregen de volgende opdracht: maak een zelfportret met zwemkleding van Weekday waarmee je laat zien hoe jij zou willen dat het vrouwelijk lichaam geportretteerd wordt in de media.

Met deze opdracht kregen de vrouwen complete vrijheid. Ze mochten helemaal zelf bepalen hoe ze zichzelf vastlegden.

Made new campaign ???YOU have the right to look how ever you feel like. #beach2018 #mybodymyimage @weekday_stores . ? . ? . #weekday #fashion #vintage #ootd #look #style #trendsetter #fashioninspo #fashionblogger #streetstyle #stylist #stylish #mybodymychoice #beautifil #feminist #rebel #hypebeast #visualmerchandising #image #photooftheday #statement #copenhagen #mood #tbt #love

A post shared by Wild At Heart ?Fashion Guide. (@vintagegonewild) on

Vrouwen die meedoen

Alle 25 vrouwen die aan de campagne meewerkten zijn, naast de bijbehorende zwemsetjes, te bewonderen op de website van Weekday. Hieronder hebben wij een paar vrouwen voor je op een rijtje gezet:

Celine Bernaerts
If you would’ve asked me to get Photographed in swimwear a few months ago I’d say hell no! Hahaha! When I was younger I’d get so self conscious about my body! Ive learned to celebrate everyone’s beauty through my work and I love How the industry is opening up to everyone!

If you would’ve asked me to get Photographed in swimwear a few months ago I’d say hell no! Hahaha! When I was younger I’d get so self conscious about my body! Ive learned to celebrate everyone’s beauty through my work and I love How the industry is opening up to everyone! Thank you @weekday_stores for giving women of all different shapes and sizes the power to portray themselves in your swimwear with absolute and complete freedom! Much much love to @jasperrens for getting in on This project with me! #weekdayswim

A post shared by CELINE BERNAERTS (@celine_bernaerts) on

Romy Bres
“Ik koos ervoor om mezelf ongecontroleerd neer te zetten, eigenlijk zoals altijd haha. Mega dankbaar hiervoor en trots op de oprechte en realistische campagne. Body positivity is key ?”

MY BODY – MY IMAGE Samen met 25 andere vrouwen uit Nederland, Duitsland, Groot-Britannië en Zweden, werd ik gevraagd om mee te werken aan de nieuwe Swimwear campagne van Weekday. Ik moest een zelfportret maken waarmee ik laat zien hoe ik zou willen dat het vrouwelijk lichaam geportretteerd wordt in de media. Ik kreeg volledige vrijheid over hoe ik dit wilde vastleggen, precies op de manier waarop ik het graag zou willen zien. Zonder restricties. Ik koos ervoor om mezelf ongecotroleerd neer te zetten, eigenlijk zoals altijd haha. Mega dankbaar hiervoor en trots op de oprechte en realistische campagne. Body positivity is key ? #weekdayswim #mybodymyimage #weekday #weekdayss18

A post shared by ?? ROMY BRES ?? (@roomyb) on

Maxim Magnus
Soooo I was walking down the street today and saw this girl in a bikini… thank you @weekday_stores foe including me in this awesome campaign ??

Soooo I was walking down the street today and saw this girl in a bikini… thank you @weekday_stores foe including me in this awesome campaign ?? #weekdayswim #TransIsNotATrend #MyBodyMyImage

A post shared by Maxim Magnus (@maximmagnus) on

Lani Lees

Sunny times ahead! ?☀️☀️☀️☀️Find some pure beauties at the new swimwear campaign by @weekday_stores – launching today! Happy Thursday yall! #mybodymyimage #weekdayswim #girls #sunnys #girls #diversity

A post shared by Lani Lees (@lanilees) on

Cassandra Klatzkow

@weekday_stores bad 25 tjejer från Sverige, Holland, Tyskland och England att fota sig själva i deras nya badkläder, helt utan riktlinjer. Det här är mitt lilla bidrag till kampanjen. ? De här bilderna finns nu uppe i butiker runt om i Sverige och Europa och på hemsidan check itttt out. ? Så fin och bra kampanj, glad att få vara en del av den! My Body – My Image. #weekdayswim

A post shared by Cassandra Klatzkow (@cassklatzkow) on

Anna Roi

My Belle @kyrasophie ? captured me for #weekday #swimwear #loveyourbody #mybody #analogphotography #filmisnotdead waiting for #swimingpooltime ?

A post shared by Anna Roi (@annaroiii) on

Nanna op het Veld
Since i’ve surrounded myself with loving and supportive people i started to love myself and my body. It wasn’t always easy but now i’m happy with what i see in the mirror.

MY BODY-MY IMAGE Since i’ve surrounded myself with loving and supportive people i started to love myself and my body. It wasn’t always easy but now i’m happy with what i see in the mirror. Thanku @weekday_stores for making me a part of this amazing project ❤️

A post shared by Nanna ohV (@nannaohv) on

Ebba Lange

? #weekdayswim @weekday_stores

A post shared by Ebba Lange (@illestmother) on

Lekker bezig, Weekday! Laat dit een inspiratie zijn voor meer kledingmerken, want hier willen we veel meer van zien.

Weekday

Reageer op artikel:
My body, my image – in deze campagne van Weekday staat body positivity centraal
Sluiten