Deze 6 dingen kun je het beste eten voor het sporten

Alex Ebbers 16 apr 2018 Food

Niets zo vervelend als misselijk van de honger aan je work-out beginnen, of juist halverwege je yogalesje die pizza weer omhoog voelen komen. Wat kun je nou het beste eten voor het sporten? Wij zochten het uit.

1. Havermout

Volle granen zoals haver zorgen ervoor dat je wordt voorzien van voldoende energie tijdens het sporten. Een kommetje havermout of granola een uurtje voor het sporten kan daarom je work-out goed doen en het is nog eens eenvoudig te bereiden ook.

2. Appel of banaan

Eenvoudig maar waar, appels en bananen geven je lichaam snel een boost aan energie. Je verbrandt ze vrij snel waardoor je niet lang vol zult blijven, maar als je ze zo’n twintig tot dertig minuten voor je work-out eet, zouden ze genoeg energie moeten geven om het er even op vol te kunnen houden.

3. Griekse yoghurt

Yoghurt is rijk aan proteïnen en daarom perfect voor mensen die veel doen aan krachttraining. De proteïne in yoghurt zorgt ervoor dat je spieren sneller herstellen van het trainen met gewichten. Kies natuurlijk wel voor yoghurt met zo min mogelijk suikers.
eten voor het sporten

4. Ei op toast

Eieren op toast eet je het liefst zo’n twee uur voordat je gaat sporten. Van de koolhydraten in de toast krijg je de nodige energie binnen, het ei bevat proteïnen en een beetje vet. Het is niet zo weinig als een appel of banaan, maar ook niet zo veel dat je bijna over je nek gaat tijdens je work-out.

5. Maca

Maca ken je misschien in de vorm van poeder. Het is oorspronkelijk een plant die rijk is aan aminozuren en vitaminen. Daarnaast helpt hij de bijnierfunctie en verhoogt het energieniveau. Je kunt het poeder bijvoorbeeld door een smoothie mengen, of in een bakje havermout.

6. Caffeïne

Oké dit is geen eten, maar een kopje koffie of groene thee voor het sporten geeft een enorme boost aan energie, waardoor je sportprestaties zullen verbeteren.

betches

Reageer op artikel:
Deze 6 dingen kun je het beste eten voor het sporten
Sluiten