Karlijn van Spankeren
Karlijn van Spankeren Fashion 22 mrt 2023
Leestijd: 2 minuten

Van Pet Rats tot knutselen: dit worden de grootste trends van 2023 volgens The New York Times

Bij een nieuw jaar horen nieuwe trends, zo dacht ook The New York Times. Zij voorspelden de grootste trends van het komende jaar en sommige zijn nogal specifiek. Zoals bijvoorbeeld: het einde van de schoenveters. Uhm, oke?

TikTok gaat helemaal stuk om deze voorspelling.

Dit worden de grootste trends van 2023 volgens The New York Times

Komen ze.

We stoppen met vibes

‘De vibes zijn off’ mag je niet meer zeggen in 2023, als het aan The New York Times ligt. In 2010 zeiden we de hele tijd ‘mood’, nu is het de afgelopen jaren ‘een vibe’ geweest. Het woord is inmiddels te veel gebruikt en het word tijd dat we ermee stoppen, zegt TNYT.

We vinden comfort in zachte stofjes

Weg met alle harde materialen, we gaan nu genieten van stoffen die zacht aanvoelen. We zagen het bij meerdere shows al voorbij komen, net als de dekens waarin veel modellen gewikkeld waren. Wij zijn fan.

Pet rats

Een rat als huisdier. How about no? Alle stedelingen onder ons weten dat het geen pretje in om knaagdieren in huis te hebben, maar volgens The New York Times wordt het toch echt de nieuwe trend.

Het einde van de schoenveter

Jammer joh, alle schoenen met veters horen niet meer thuis in 2023. TNYT refereert met dit statement aan de UGG’s en Birkenstock trends van voorgaande jaren, waarbij intappers populairder waren dan schoenen met veters.

Knutselen wordt hip

We gaan ons weer jong voelen dit jaar, want knutselen schijnt weer hip te worden. Knippen, plakken, kleuren en vouwen – dat is weer eens iets anders dan een terrasje pakken.

Haircare wordt belangrijker dan skincare

De roosmarijnolie-trend was volgens The New York Times slechts het topje van de ijsberg, Komend jaar zal iedereen zich focussen op het verbeteren van hun lokken, in plaats van het verzorgen van de huid.

Praten met vreemden

Nog een wel heel specifieke trend: praten met vreemden. Waar het voorheen ongewenst was als iemand een gesprek aanknoopte in het openbaar vervoer, wordt dat dit jaar juist iets om naar te streven.

Neppe merkkleding

Ja echt, neppe merkkleding wordt volgens TNYT een ding in 2023. Nu op TikTok de dupe-era in full force is, kunnen we er met z’n allen op wachten dat deze trend doorslaat naar het promoten van neppe merkkleding voor een prikkie.

Het gevecht tegen cafeïne

We gaan van alcoholvrij naar cafeïnevrij, volgens TNYT. Restaurants zullen steeds meer decaf opties aanbieden, ook als het bijvoorbeeld om Espresso Martini’s gaat. Wij zijn benieuwd.

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen... toch?! Elke vrijdag in je mailbox.