Sharon van der Werf
Sharon van der Werf Body & Mind 29 jan 2022

Word je vaak met stress wakker? Deze TikTok-tips helpen je rustig te worden

Word jij elke ochtend met hoge stresslevels wakker? Morning anxiety kan hartstikke vervelend zijn. In dit artikel delen we tips van TikTok-creator Alex Goldie, die zelf ook last heeft van die angsten in de ochtend. Hopelijk krijg je jouw emoties ‘s morgens zo helemaal onder controle.

Alex Goldie heeft op dit moment meer dan 991K volgers op TikTok. Zijn video’s worden ontzettend vaak bekeken en dat is niet voor niets – in de comments laten mensen altijd weten dat ze veel aan zijn tips hebben.

Zo ga je om met morning anxiety

“Do you ever wake up in the morning when you still feel tired, even though you’ve slept enough? Days where you feel nothing like dread to the day that’s coming? Maybe you suffer from morning anxiety.” vertelt hij in zijn TikTok. Zelf heeft hij hier ook vaak mee te maken.

Bekijk hieronder de video van Alex:

@alex.goldie Do you ever get Morning Anxiety? #anxietycheck #morninganxiety #cantgetoutofbed #foryou #fyp ♬ original sound – Alex Goldie

Om met deze morning anxiety om te gaan, is het volgens Alex een must om gezonde gewoontes in jouw dag in te plannen. Hiermee krijg je jouw angst beter onder controle. Alex deelt een aantal tips:

1. Focus op jouw slaappatroon

Ga elke dag op dezelfde tijd naar bed, dat is een van de tips die Alex graag wilt meegegeven. Zorg ervoor dat je ritme in jouw dag inbouwt. Zo slaap je voldoende en daarmee voorkom je een slaaptekort.

Genoeg slaap is belangrijk: door deze tips ga jij vanavond wél op tijd naar bed

2. Sport of doe meditatie als je wakker wordt

Al zijn het maar 10 minuten, Alex raadt aan om zeker iets aan sport te doen zodra je wakker wordt. Ook meditatie is volgens hem een aanrader. Zo maak je jouw hoofd leeg en begin je een stuk rustiger aan de dag. Geen zin om te mediteren? Een simpele ademhalingsoefening also does the trick.

3. Gebruik je telefoon niet

Laat je telefoon nog even voor wat het is vroeg in de ochtend. Leg je telefoon dan ook niet op je nachtkastje, want we weten allemaal dat de verleiding om meteen na het wakker worden je telefoon te pakken dan erg groot is.

4. Vertel jezelf elke dag hoe badass je bent

Misschien klinkt het zeggen van affirmaties in de spiegel nog wat zweverig voor jou, maar het is wel een tip die Alex meegeeft in zijn video. Zijn go to affirmatie is “you’re a badass and you are gonna smash this day”. Als je dat vaak genoeg tegen jezelf zegt, dan ga je daar vanzelf in geloven.

Ben je ‘gewoon’ verlegen of heb je een sociale angststoornis? Dit is het verschil

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen.. toch?! Elke donderdag in je mailbox.

Reageer op artikel:
Word je vaak met stress wakker? Deze TikTok-tips helpen je rustig te worden
Sluiten