Sharon van der Werf
Sharon van der Werf Food 2 jan 2022

5 makkelijke ontbijtjes vól eiwitten waar je niet voor hoeft te koken

Het ontbijt is onze favoriete maaltijd van de dag. Maar eerlijk is eerlijk: vaak hebben we ‘s morgens geen zin om lang in de keuken te staan voordat we ons eten voor onze neus hebben staan. Daarom delen we 5 recepten van makkelijke ontbijtjes die ook nog eens vol eiwitten zitten.

Waarom het verstandig is om genoeg eiwitten binnen te krijgen? Eiwitten horen bij een gezond voedingspatroon. Eiwitten zijn de bouwstoffen van ons lichaam. Aminozuren in eiwitten zorgen onder andere voor het versterken en herstellen van lichaamscellen. Om gezond te blijven is het dus belangrijk om voldoende eiwitten te eten, helemaal als je veel sport.

5 x ontbijt vol eiwitten

Onderstaande ontbijtjes zitten vol eiwitten. Ze zijn in een handomdraai gemaakt en je hoeft er niet voor te koken – precies zoals we het graag zien.

1. Overnight oats

Een van onze favoriete ontbijtjes is overnight oats. Dit maak je een avond van te voren en zet je de hele nacht in de koelkast. ‘s Morgens heb je er geen omkijken meer naar, je kunt het direct eten. Hartstikke makkelijk.

Ontbijten met havermout: dit zijn de lekkerste recepten voor overnight oats

2. Avocado toast met cottage cheese

Uitgekeken op een standaard broodje smashed avocado? Maak er iets bijzonders van door je toast af te toppen met cottage cheese (ook wel Huttekase genoemd) en een tomaatje. Als je extra lekker wilt eten, dan kook je nog even een eitje erbij.

3. Chia pudding met banaan

Heb je ooit chia pudding gegeten? Deze pudding ziet er een beetje gek uit, maar smaakt heerlijk. Deze versie van chia pudding met banaan smaakt naar bananenbrood. Wij zijn er gek op, en het is nog eens heel makkelijk te maken ook. Net als de overnight oats maak je dit recept de avond van te voren.

4. Griekse yoghurt met vruchten

Voor dit makkelijke ontbijtje vol eiwitten heb je geen recept nodig: simpelweg een bakje met Griekse yoghurt, vruchten en een beetje granola als topping is een vullend ontbijt wat heerlijk smaakt. Qua fruit kan je afwisselen: aardbeien, frambozen, blauwe bessen, banaan, stukjes kiwi en zelfs gehalveerde druiven.

5. Smoothie bowl

Nog zo’n recept waar je alleen een blender voor nodig hebt: een smoothie bowl. Je kunt eindeloos variëren met ingrediënten die jij lekker vindt. Echt een aanrader is deze chocolade-smoothiebowl met banaan en dadels, maar ook deze ontbijtsmoothie met de smaak van kaneelbroodjes geeft je ‘s morgens een flinke portie power.

Meer recepten van lekkere smoothies? We’ve got it covered:

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
5 makkelijke ontbijtjes vól eiwitten waar je niet voor hoeft te koken
Sluiten