Britta van Aggele
Britta van Aggele Entertainment 6 mei 2024
Leestijd: 3 minuten

Is de Twisted-serie van Ana Huang het waard om aan je leeslijst toe te voegen?

Je hoeft maar even op TikTok rond te scrollen of de boekaanbevelingen vliegen je om de oren. Misschien zie je door de bomen het bos niet meer en daarom geef ik je mijn ongezouten mening over virale TikTok-boeken. Deze week staat de Twisted-serie van Ana Huang in de spotlights.

Twisted-serie

De Twisted-serie van Ana Huang bestaat uit vier verschillende boeken; Twisted Love, Twisted Games, Twisted Hate en Twisted Lies. Boeken die prima op zichzelf staan, maar het lezen van de hele serie is nog veel leuker. Alle boeken lopen qua verhaallijn namelijk iets in elkaar over, doordat ze steeds een andere vriendin uit een vriendinnengroep bespreken.

Toe aan wat spanning? Deze thrillers lees je het liefst in één keer uit

Twisted Love

Zo volg je in het boek Twisted Love Ava Chen, die opgescheept raakt met Alex Volkov als haar broer zijn beste vriend de opdracht geeft om op haar te passen. Het zijn twee tegenpolen die elkaar aantrekken, maar zodra de twee voor elkaar vallen komen er geheimen vrij uit het verleden die voor beiden hun ondergang kunnen betekenen.

Twisted Love

8.5 Score

Pluspunten

• Veel spicy scenes
  • Mooie romantiek in het boek
  • His/hers point of view
  • Personages uit de andere boeken komen erin voor

Minpunten

• Een wel hele slow burner
  • De soms wel hele koppige Alex

Persoonlijk vond ik dit een heerlijk boek. Ik moest er in het begin wel even inkomen, aangezien het nogal een slow burner is. Maar als de twee eenmaal voor elkaar vallen vliegen de spicy scenes je om de oren. Maar niet alleen op het gebied van seks is dit een boek die je niet meer kunt neerleggen. De romantiek die tussen Ava en Alex opbloeit laat je geloven dat echte liefde nog steeds bestaat.

Twisted Games

In Twisted Games volg je prinses Bridget von Ascheberg. Doordat de vrouw van haar oude bodyguard in verwachting is, is ze genoodzaakt om een nieuwe bodyguard aan te nemen. Hier heeft ze alles behalve zin in, tot ze erachter komt dat haar nieuwe bodyguard Rhys Larsen is. Een aantrekkelijke man van staal met maar twee regels: zijn cliënten beschermen kosten wat het kost en niet emotioneel betrokken worden. En hij is nog nooit in de verleiding gekomen die regels te breken… tot hij haar ontmoet. Irritaties lopen al snel over naar liefde en deze onverwachte en verboden liefde is er eentje die een koninkrijk kan vernietigen.

Twisted Games

8 Score

Pluspunten

• Verboden liefde
  • De zachte en harde kant van Rhys
  • His/hers point of view
  • Personages uit andere boeken komen erin voor

Minpunten

• Irritante personages in het boek

Dit tweede boek in de Twisted-serie vind ik ook zeker een aanrader. De verboden liefde in het boek zorgt ervoor dat je tot het einde op het puntje van je stoel zit. Daarnaast zorgt het voor nog meer spanning en stiekeme romantische gebaren waar elke vrouw van zou smelten (I know I did). En het is naast een mooi romantisch verhaal ook een mooi inkijkje in het leven van royalty. Wie wil dat nou niet?

Ontdek de lievelingsboeken van jouw favo celebrities

Twisted Hate

Wie houdt er niet van een goede haat naar liefde romance? Dan zit je met Twisted Hate helemaal goed. In dit boek volg je Jules Ambrose en Josh Chen (ja, de broer van Ava Chen uit Twisted Love) en de twee kunnen elkaar niet uitstaan. Maar wat blijkt: zelfs de grootste vijanden kunnen verliefd worden…

Twisted Hate

9 Score

Pluspunten

• Veel humor (hardop gelachen!!)
  • His/hers point of view
  • Een van de beste enemies to lovers ooit
  • SPICYYYYYY

Minpunten

• Sommige hoofdstukken waren niet nodig geweest

Na het lezen van dit boek wist ik het zeker: dit was het beste Twisted-boek van de serie tot nu toe. Een heerlijke enemies to lovers met spicy scenes waarvan je het boek naar de andere kant van je kamer wilt gooit. Het voelde soms haast illegaal om te lezen, maar toch bleef ik lezen. En naast de romantiek en ontelbaar veel spicy scenes vond ik ook de verhaallijn in het boek erg mooi. Zeker een aanrader dus!

Twisted Lies

In Twisted Lies volg je Stella Alonso, een romanticus die helemaal klaar is met de liefde. Ondanks haar grote bekendheid op social media is ze verlegen en een echte introvert, maar daardoor zeker niet minder opvallend. Christian Harper, de eigenaar van het gebouw waarin ze woont, is namelijk compleet geobsedeerd door haar. En wanneer ze door haar baan een “fake boyfriend” nodig heeft stelt ze zich open voor misschien wel de gevaarlijkste man die ze ooit heeft ontmoet. Maar houdt hun liefde besmet door leugens stand?

Twisted Lies

8.5 Score

Pluspunten

• Je kan je makkelijk verplaatsen in Stella
  • His/hers point of view
  • Hoe obsessed Christian is met Stella
  • De spicy scenes

Minpunten

• Alle leugens
  • De stalker van Stella

Het laatste boek uit de Twisted-serie, Twisted Lies, is ook een van mijn favorieten. Een boek waarin je je wat makkelijker kan verplaatsen in het vrouwelijke hoofdpersonage. Daarnaast hoop ik dat ik ooit een man tegenkomen die zo obsessed met mij is als Christian met Stella is, want omg. In vergelijking met de twee middelste boeken wel iets meer een slow burner, maar het liefdesverhaal van Stella en Christian is het wachten volgens mij meer dan waard. Zeker een aanrader dus!

Waar scoor je deze boeken?

Hoewel veel mensen tegenwoordig hun boeken graag online lezen heb ik het liefst een papieren boek in mijn handen. En de gehele Twisted-serie is via deze link te scoren op Bol.com. Maar de boeken zijn ook vaak te huur bij bibliotheken, wel zo duurzaam. Mijn eigen bibliotheek had niet alle boeken in het Engels, dus ik heb de helft gehuurd en de helft gekocht. En misschien nog een leuke tip: veel van deze boeken worden ook doorverkocht op Vinted. Hier kan je ze vaak voor een leuke prijs scoren en zelf weer doorverkopen als je ze gelezen hebt. Veel leesplezier!

Feelgood auteur Lisette Jonkman deelt haar favoriete boeken voor op je Good Reads-lijstje

Meld je nu aan voor de NSMBL NEWS CLUB! 💘

Jij wilt vast nog meer juicy news, handige tips & tricks en hééél veel inspiratie ontvangen... toch?! Elke vrijdag in je mailbox.