Can’t wait – Zo gaat Copenhagen Fashion Week er dit jaar uitzien
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.nsmbl.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F06%2Fcopenhagen-fashion-week1.jpg)
Dat de wereld er op dit moment anders uitziet, is nothing new. We moeten nog steeds zoveel mogelijk thuiswerken en anderhalve meter afstand hanteren als je op pad gaat. Grote evenementen zoals festivals (rip festivalseizoen 2020) kunnen niet doorgaan en Fashion Week ziet er dit jaar ook anders uit.
Zo komen London Fashion Week en Milan Fashion Week met een digitale variant. Ook Copenhagen Fashion Week houdt een aangepaste editie. Dit is hoe het eruit gaat zien.
Copenhagen Fashion Week
Een paar weken geleden werd bekend dat de zomereditie van Copenhagen Fashion Week plaats zou vinden in augustus dit jaar. Omdat Denemarken sinds de lockdown alleen maar de goede kant op gaat, hebben ze de modeweek dicht bij de oorspronkelijke datum kunnen houden. Toch gaat ook Copenhagen Fashion Week er anders uitzien dan je gewend bent. De organiseren hebben onthuld dat deze editie een nieuw hybride format krijgt.
Mix tussen digitaal en fysiek
Het hybride format houdt in dat digitale ervaringen worden gecombineerd met fysieke evenementen. Volgens de organisatoren is het digitaal presenteren van shows op dit moment belangrijker dan ooit. En hoewel een digitale variant nooit de emotionele (en zintuigelijke) ervaring van het fysiek aanwezig zijn bij zulke shows kan vervangen, vindt een groot deel toch online plaats.
Van 10 tot en met 12 augustus vindt de nieuwe editie plaats. Je hebt drie dagen lang toegang tot exclusieve samengestelde content. Op het digitale platform staat niet alleen vooraf opgenomen content, maar zullen ook live events worden georganiseerd. Door dit platform heb je ondanks alle reisbeperkingen alsnog toegang tot Copenhagen Fashion Week.
Adviesraad voor Copenhagen Fashion Week
Om te zorgen dat dit nieuwe format goed is afgestemd met de behoeften van de industrie, hebben de organisatoren van Copenhagen Fashion Week een digitale adviesraad opgericht. Deze adviesraad bestaat onder andere uit grote namen uit de mode-industrie, zoals Nicolaj Reffstrup (oprichter van Ganni), Thomas Hertz (CEO van Stine Goya), Susanne Holzweiler (creatief directeur van HOlzweiler).
Veilig offline events organiseren
Omdat we natuurlijk nog steeds in de coronacrisis zitten, moet het fysieke gedeelte wel veilig gebeuren. De komende editie van Copenhagen Fashion Week zal een fysieke hub hebben, CPHFW Hub. Binnen deze hub komt de industrie samen voor onder andere sociale events, presentaties, lezingen en interviews. De fysieke shows en presentaties hebben een officieel schema en vinden plaats op unieke locaties.